Podcast
Drevet af Content
Velkommen til Drevet af Content - Podcasten hvor vi er nysgerrige på ALT der handler om content.
Episode #16 - Forbedre din kommunikation i salg, gennem video med Björn Ingmansson (Engelsk)
Er personlige og brugertilpassede videoer er vejen frem?
Det er det hvert fald hvis man spørger dagens gæst, Björn Ingmansson, som i sin tid i virksomheden Pleo, havde enorm succes med brugen af “Personal videos”.
“Det giver et helt andet touch, interaktion og feedback, fra en potentiel kunde” mener Björn, der både brugte det som et fast værktøj overfor kunder, men i lige så stor udstrækning internt i Pleo.
Så følg med i dagens episode, og find ud af hvordan du løfter din kommunikation gennem video.
Episode #15 - Brug af data er afgørende for din virksomheds succes med Casper Frid
I denne uges episode af “Drevet af Content” skal det handle om data. MASSER af data.
For når man sætter sig ned, og snakker med Casper Frid, Director of Sales, fra Accutics, så kan man ikke undgå det.
Han er en passioneret data-nørd, der gør os meget klogere på, hvor vigtig en rolle data spiller i en marketing context.
Yderligere vil han fortælle os hvordan man kan bruge data, til at finde ud af hvor, hvordan og hvornår, man skal bruge sin næste marketing-krone.
Episode #14 - Forstå og tal samme sprog som dine kunder med Kristian Scharling
I dagens afsnit handler det om det skrevne ord.
For vi skal tale med Stifter og Ejer af Somera, Kristian Scharling, der har bygget sin forretning på netop dette.
Vi snakker om at forstå kunden, og at lidt men godt, ofte er bedre end en sky af content, der kan lidt af det hele.
Så er din virksomhed interesseret i at få flere besøgende, relevante leads og gladere kunder gennem målrettet copywriting, så er dagens afsnit LIGE noget for jer.
Episode #13 - Sådan laver du explainer videoer din målgruppe forstår med Rued Riis
Har din virksomhed somme tider svært ved at forklarer hvad I EGENTLIG sælger?
Så er episoden i dag LIGE noget for dig.
Vi tager en snak med Rued Riis, stifter og ejer af Explain Academy, som lever af at fortælle et budskab gennem video klip fra den “virkelige verden”, i samspil med animation.
Vi snakker om brugen af content, og de pitfalls der sommetider er, når man bare gerne vil i gang med det samme.
Psstt… Det er en dårlig idé.
Episode #12 - Sådan får du styr på din brand identitet med Bertrand Carton
Har din virksomhed styr på jeres brand identitet?
Uanset om du kan svare ja eller nej, så får du helt sikkert en masse guldkorn med i dagens episode.
Vi snakker med Bertrand Carton, som er Global Head of Brand and Marketing Strategy, i den markedsledende virksomhed, Ordrestyring, om hvordan man skaber rød tråd, gennem content, i sin virksomheds kommunikation.
For det er DET, der er afgørende for at kunderne husker dig, og let kan navigere i de universer du skaber for dem.
Episode #11 - Social Media Manager, luksusbiler og viralt content med Rebecca Sjølin
Er du SOME manager? Så er dagens afsnit LIGE noget for dig.
Porsche, Lamborghini og Bentley. Det er alle bilmærker du har hørt om.
Men hvordan skaber man brand awareness om sin forretning, og de unikke ydelser man har at byde på, når man skal sælge biler som disse.
Det vil dagens gæst, Rebecca Sjølin, SOME Manager i Porsche Center København, gøre os meget klogere på.
Hun vil også fortælle om den måde hun driver deres sociale kanaler på, samt strikker sin hverdag sammen.
Episode #10 - Sådan bygger du en abonnementsforretning gennem content med Jonas Togo
Har du undret dig over hvordan man kan skabe en succesful abonnementsforretning?
Det kan dagens gæst gøre os meget klogere på.
For en af nøglerne er nemlig content.
Content skabt med øje for det rette formål, format og placering.
Jonas Togo er partner i virksomheden Vuffeli, en virksomhed, der efter Løvens Hule, har oplevet kolossal vækst, og en stor del kan tilskrives en skarp content strategi.
Episode #9 - Sådan skaber du POWERFULL content med Sebastian Lillelund
Hvordan skaber man Danmarkshistorie?
Det kan dagens gæst, Sebastian Lillelund, marketingchef i Power, fortæller os meget mere om.
Han vil nemlig fortælle os hvordan de skabte historie, med åbningen af deres nye butik i Ishøj.
Og ikke mindst hvor stor en rolle sociale medier, og i sær Tik tok, havde for åbningsfestens succes, og de mange millioner der rullede ind på blot én enkelt dag.
Episode #8 - Livet som Youtuber og Content Creator med Rasmus Brohave
I afsnittet her har vi en af Danmarks største influencerere/content creators i studiet, og NØJ hvor har vi glædet os til at høre hvordan en hverdag ser ud i Rasmus Brohaves liv.
Han fortæller hvordan han laver sit content, hvilken proces der indgår i at komme på tanker og ideer, for konstant at forblive relevant, underholde sine seere, og meget meget mere.
Hvordan arbejder Rasmus med content, det finder du ud af i dag.
Episode #7 - Influencing gennem sunde vaner og sociale medier med Maria Hansen
I dette afsnit snakker vi med Maria Hansen, som er Nordic Brand Manager hos Glandia, virksomheden der blandt andet står bag brandet Nutramino.
Vi var nysgerrige på at høre hvordan man laver det perfekte marketing mix mellem fysiske aktiviteter og sociale medier for at skabe bedst mulig brand awareness. Og hvordan passer influencere ind i dette mix.
Det og meget mere finder du ud af i dagens afsnit af “Drevet af Content”
Episode #6 - Digitalisering af Danmarks uddannelsessystem med Daniel Longholm
Vi har, i denne uges afsnit af Drevet af Content, taget en snak med Daniel Longholm fra Edura.
Daniel arbejder med at digitalisere uddannelser og øge forståelsen hos modtageren, gennem de digitale virkemidler der er det rigtige for den givne kontekst. Daniel arbejder altså med et super spændende felt, der er i rivende udvikling, og med en bred vifte af content-typer.
Det er netop DERFOR, du skal glæde dig til at lytte/se med i dagens afsnit.
Bonus afsnit - PhoVi reflekterer over de første 5 podcast episode
I dette bonus afsnit, reflekterer vi, hos PhoVi, over al den megen viden vi har fået, fra de første 5 gæster vi har haft forbi studiet.
Vi sætter fokus på noget vi ønsker at uddybe, de største overraskelser og de vigtigste læringer.
Episode #5 - Er din med contentstrategi BOLD? med Emil Von Der Fehr
I dette afsnit af “Drevet af Content”, har vi Emil Von Der Fehr, Partner og CMO, i virksomheden BOLD, der laver iskaffe.
Med mere end 10 års erfaring indenfor marketing, deler Emil en masse tanker om hvordan han mener at content kan bruges til at brande og vækste et brand. BOLD blev til en start kendt fra Løvens Hule, men hvordan tager man den succes videre og hvordan former man en content strategi omkring et iskaffe brand?
Det er blot nogle af de ting vi snakker med Emil om i dagens afsnit.
Episode #4 - Sådan skaber du resultater med Tiktok med Fredrik Plejdrup
I dette afsnit af “Drevet af Content”, snakker vi med Fredrik Plejdrup, som er stifter er virksomheden, A Gen Z Company, som udelukkende arbejder med Tiktok for virksomheder.
Her vil Fredrik afslører nogle af de vilde resultater de har formået at skabe med Tiktok for deres kunder, hvordan det var at blive nomineret til Rambuk Prisen 2022, og hvordan man arbejder med Tiktok smartest, og får de bedst mulige resultater. Så overvejer din virksomhed om Tiktok er for jer, så finder I ud af det i afsnittet her.
Artikel om “Årets Rambuk”: https://rambukken.dk/project/da-krifa-blev-talk-of-town-og-vendte-nedgang-til-fremgang/
Episode #3 - Vær ægte og personlig på LinkedIn med Ines Ben Farhat (Engelsk)
I dette afsnit af “Drevet af Content”, som er på engelsk, skal vi snakke med den super dygtige Ines Ben Farhat fra Dreamdata.
Ines er en daglig bruger af LinkedIn, og gennem selv samme platform, har hun skabt sig et navn i SaaS industrien, og et netværk der skaber en kæmpe værdi i hendes daglige arbejde med salg.
Så er du på udkig efter hvordan man optimere sin brug af LinkedIn, så er du kommet til det rette sted.
Episode #2 - Content strategier der konverterer med Patrick Meyer
I dette afsnit af “Drevet af Content” får vi besøg af en af partnerne i PL Partners, som er en af Danmarks største performance marketing bureauer, nemlig Patrick Meyer.
Han tager os igennem strategier og tanker som han, og teamet i PL Partners, gør sig når de arbejder med content, både til deres eget markerting mix, men i endnu højere grad for deres kunder.
Episode #1 - Instagram, luksusure & røverhistorier med Kristian Haagen
I vores allerførste afsnit af Drevet af Content har vi en yderst spændende gæst på besøg. En mand som er THE MAN man går til når det handler om luksusure, en super dygtig foredragsholder og historiefortæller og ikke mindst instagrammer.
Bliv klogere på hvordan Kristian Haagen ser og bruger Instagram, og hvilken impact sociale medier har haft på urets univers.
Drevet af Content - Intro afsnit
I dette første afsnit af “Drevet af Content” forklarer vi hvorfor vi har lavet podcasten, hvad man kan forvente og hvem denne er lavet til.
God fornøjelse.