Podcast

Drevet af Content

Velkommen til Drevet af Content - Podcasten hvor vi er nysgerrige på ALT der handler om content.

Episode #29 - Sådan skaber du resultater gennem Tiktok med Kasper Kirk

Play Video

Hvordan skaber man succes og bygger et personligt brand på en platform som TikTok?

Det er blot nogle af de ting der bliver besvaret i dagens episode af “Drevet af Content”.
Vi har nemlig inviteret content creator og selvstændig bureau-indehaver, Kasper Kirk, i studiet.

Han formår at skabe værdi og bygge brandværdig og kendskab, gennem Tiktok.
Og dette gør han via gennemprøvede serie-koncepter, der ikke bygger på trends, danse og bestemt lyde.

Nysgerrig?
Så er dagens afsnit LIGE noget for dig.

Episode #28 - Derfor skal du bruge animation til din contentproduktion med Sigurd Grelck

Play Video

Hvordan kan man tegne og animere sig til succesfuldt content?

Det giver dagens gæst, Sigurd Grelck, fra Benny Box os svaret på.
Med produktioner fra tv-serier til supermarkeder spænder de bredt og slipper fantasien løs når de animere og tegner, samt kombinere den virkelige verden med det tegnede univers.

Vi snakker om bruge af animeret content, do’s and don’ts og hvornår animationer måske IKKE giver mening, til netop din content strategi.

Lyder det spændende? Det LOVER jeg dig for at det er 🥳

Tjek Benny Box ud her:
https://bennybox.dk/

Episode #27 - Sådan laver du content til Sociale Medier med Rune Nissen

Play Video

ALLE vil gerne lave viralt content, når det kommer til at poste på sociale medier. Men hvordan går man viralt på kommando?


Det er noget dagens gæst kan hjælpe med at svare på.
Vi har nemlig Rune Nissen i studiet, der med sin egen tilgang til sociale medier, har knækket koden, og gået viralt af flere gange.


Han deler insigts ift. den proces, tankegang og redigering der skal til at lave den type videoer og billeder han poster på sine egne sociale medier, samt det content han laver til sine kunder.

Tjek Rune ud her:
https://www.instagram.com/runenp/

Episode #26 - Skab en lydidentitet for din virksomhed med Karsten Kjems

Play Video

Hvordan skaber man en lyd, der er så unik, at 80% af befolkningen tænker på en bestemt virksomhed når de hører den?

Det skal dagens gæst, Karsten Kjems, gøre os MEGET klogere på, da de i Sonic Minds, står bag nogle af de mest markante og velkendte lyde og lydlogoer der er lavet for danske og internationale virksomheder.

Vi inviterer dig indenfor i lydenes univers, snakker om tankerne bag brugen af lyd, og hvilke do’s and don’ts der naturligvis også er indenfor dette felt.

Og med det, VELKOMMEN tilbage til sæson 2 af “Drevet af Content”.

Link til Carlsbergs lydbibliotek som nævnt i episoden:
https://www.carlsberggroup.com/who-we-are/about-the-carlsberg-group/design-guide/audio-identity

Episode #25 - Sådan vækster du en e-commerce gennem content med Kristian Larsen

Play Video

Hvordan vækster man en virksomhed gennem content, og hvad er de helt store forskelle mellem B2C og B2B når man gør det? Det skal denne episode handle om.

I denne episode er vores gæst en af stifterne af PL og Partners, som siden hen er sprunget ud i et nyt eventyr, nemlig “A New Sleep”.

A New Sleep sælger tyngdedyner og -tæpper, og det gør de med stor succes.
En af de afgørende faktorer? Content.

Lyt med i dagens afsnit og få en MASSE gode tips, tricks og insights i hvordan Kristian og Co. har skabt endnu en succes.

Episode #24 - Marketing til perfektion? Probably... med Charlotte Damgaard

Play Video

Kunne du tænke dig at vide hvordan et GIGA brand som Carlsberg styrer deres marketing efforts?
Probably… 

Godt, for i dagens afsnit af “Drevet af Content” har vi inviteret Charlotte Damgaard, Head of Marketing for Alcohol Free Beer, Cider and Cocktail i studiet.

Hun vil gøre os klogere på hvordan man administrerer store brands, sørger for at de rammer de rigtige målgrupper, og meget meget mere.

Episode #23 - Metaverse, AI og alt hvad fremtiden bringer med David Ledstrup

Play Video

Har du også hørt om AI, Metaverse og ikke mindst det hotteste emne ChatGPT?
Og er du sulten på mere?

Så skal du følge med i dagens afsnit, for der er meget mere hvor det kommer fra.
Gæsten i studiet er David Ledstrup, som er Chief of Strategy Officer i bureauet Kubbco.
Og som titlen antyder, så er han sindssygt dygtig, når det kommer til strategi.

En af grundene til at han kan være det, er at han holder sig opdateret på hvad der rør sig og alt det, som vi endnu ikke har hørt om endnu.

Episode #22 - Sådan skaber du prisvindende content med Mikkel Wendelboe

Play Video

Hvem vil ikke gerne lave prisvindende content?

Vores gæst i denne episode, Mikkel Wendelboe, har solid erfaring med digital strategi.
15 år, for at det ikke skal være løgn! Han har arbejdet med 
TV2, Børsen, Singapore Airlines og mange flere. 

Han har brugt 7 år som Partner og Digital Director i Bureauet Sunrise og er nu Digital Director i Marketsquare.

Mikkel vil dele en MASSE tips og tricks til, hvordan man skaber de bedst mulige resultater gennem content, og hvem ved, måske en pris eller to.

Episode #21 - Sådan tiltrække du talent til din virksomhed med Jasmina Viso

Play Video

Har du svært ved at tiltrække talent til din arbejdsplads?
Så kan ugens gæst HELT SIKKERT hjælpe dig på vej.

Jasmina Viso fra SEEKNSPEAK.dk er ekspert i rekruttering gennem velskabt content og strategiarbejde.

Gennem din generelle virksomheds kommunikation, employer branding og recruitment marketing finder du nøglen til den røde tråd i din virksomhed. Netop det gør det hele meget nemmere for en fremtidig medarbejder at forholde sig til, om din virksomhed ræsonnerer med dem.

Så hvis du ønsker at positionere din virksomhed som en attraktiv arbejdsplads i DIN branche så er det her du skal se/lytte med.

Episode #20 - Sådan skaber du content til B2B med Brian Stræde

Play Video

I dag skal det handle om B2B content marketing.
Vi skal snakke med Brian Stræde, som har arbejdet med kommunikation og marketing for B2B-virksomheder i mere end 15 år.

Han er en selvstændig content specialist der fokuserer på at hjælpe B2B-virksomheder med både content strategi og eksekvering. Og dét er jo noget vi er nysgerrige på!

Episode #19 - Få det rette workflow når du skaber content med Mads Cramer

Play Video

Dagens episode favner vidt og bredt, når vi snakker content.
Og det gør den fordi vi har inviteret Mads Cramer i studiet.

En mand der er SINDSSYGT dygtig inden for hans felt, med mere end 10 års erfaring i baggagen når det kommer til kommunikation, branding og content.

Som partner i det digitale bureau Komponent, der blandt andet har kunder som Novo Nordisk, Saxo Bank og Codan, skal vi bl.a. snakke om hvordan man sådan nogle samarbejder op at stå, og hvad skal der til for at kreere værdiskabende content?

Episode #18 - Styrken i det skrevne ord med Simon Linde

Play Video

I dagens afsnit skal vi snakke om god copywriting.

For vigtigheden af den gode skrevne tekst til hjemmesiden, opslaget til LinkedIn, eller andet, drukner sommetider i mængden, af i sær foto og video content.

Derfor har vi inviteret Simon Linde i studiet, som vil gøre os MEGET klogere på hvordan man kan bruge styrken i en god copy, i forbindelse med at sælge, brande, og øge konverteringen for sin virksomhed.

Episode #17 - Sådan rebrander du en virksomhed med Alexander Kragh

Play Video

Er du nysgerrig på de processer der indgår i at rebrande et større brand?
Så skal du spidse øre i dagens episode.


For i dagens afsnit, snakker vi med Alexander Kragh, fra Ofir.


En mand der har været med til at vende op og ned på Ofir’s branding, og skabt content der skaber værdi for virksomheden, og dens position i markedet, som en af Danmarks største jobportal.

Bonus afsnit - Denne gang skal det handle om PROCES

Play Video

Så er det blevet tid til endnu et bonus afsnit, hvor vi reflekterer over al den megen viden vi har fået, fra nogle af de mange gæster vi har haft i vores studie.

Temaet denne gang, må siges at være proces.

Lige som sidst sætter vi fokus på noget vi ønsker at uddybe, de største overraskelser og de vigtigste læringer.

Episode #16 - Forbedre din kommunikation i salg, gennem video med Björn Ingmansson (Engelsk)

Play Video

Er personlige og brugertilpassede videoer er vejen frem?
Det er det hvert fald hvis man spørger dagens gæst, Björn Ingmansson, som i sin tid i virksomheden Pleo, havde enorm succes med brugen af “Personal videos”.

“Det giver et helt andet touch, interaktion og feedback, fra en potentiel kunde” mener Björn, der både brugte det som et fast værktøj overfor kunder, men i lige så stor udstrækning internt i Pleo.

Så følg med i dagens episode, og find ud af hvordan du løfter din kommunikation gennem video.

Episode #15 - Brug af data er afgørende for din virksomheds succes med Casper Frid

Play Video

I denne uges episode af “Drevet af Content” skal det handle om data. MASSER af data.
For når man sætter sig ned, og snakker med Casper Frid, Director of Sales, fra Accutics, så kan man ikke undgå det.

Han er en passioneret data-nørd, der gør os meget klogere på, hvor vigtig en rolle data spiller i en marketing context.
Yderligere vil han fortælle os hvordan man kan bruge data, til at finde ud af hvor, hvordan og hvornår, man skal bruge sin næste marketing-krone.

Episode #14 - Forstå og tal samme sprog som dine kunder med Kristian Scharling

Play Video

I dagens afsnit handler det om det skrevne ord.
For vi skal tale med Stifter og Ejer af Somera, Kristian Scharling, der har bygget sin forretning på netop dette.

Vi snakker om at forstå kunden, og at lidt men godt, ofte er bedre end en sky af content, der kan lidt af det hele.

Så er din virksomhed interesseret i at få flere besøgende, relevante leads og gladere kunder gennem målrettet copywriting, så er dagens afsnit LIGE noget for jer.

Episode #13 - Sådan laver du explainer videoer din målgruppe forstår med Rued Riis

Play Video

Har din virksomhed somme tider svært ved at forklarer hvad I EGENTLIG sælger?
Så er episoden i dag LIGE noget for dig.

Vi tager en snak med Rued Riis, stifter og ejer af Explain Academy, som lever af at fortælle et budskab gennem video klip fra den “virkelige verden”, i samspil med animation.

Vi snakker om brugen af content, og de pitfalls der sommetider er, når man bare gerne vil i gang med det samme.

Psstt… Det er en dårlig idé.

Episode #12 - Sådan får du styr på din brand identitet med Bertrand Carton

Play Video

Har din virksomhed styr på jeres brand identitet?
Uanset om du kan svare ja eller nej, så får du helt sikkert en masse guldkorn med i dagens episode.

Vi snakker med Bertrand Carton, som er Global Head of Brand and Marketing Strategy, i den markedsledende virksomhed, Ordrestyring, om hvordan man skaber rød tråd, gennem content, i sin virksomheds kommunikation.

For det er DET, der er afgørende for at kunderne husker dig, og let kan navigere i de universer du skaber for dem.

Episode #11 - Social Media Manager, luksusbiler og viralt content med Rebecca Sjølin

Play Video

Er du SOME manager? Så er dagens afsnit LIGE noget for dig.
Porsche, Lamborghini og Bentley. Det er alle bilmærker du har hørt om.

Men hvordan skaber man brand awareness om sin forretning, og de unikke ydelser man har at byde på, når man skal sælge biler som disse.

Det vil dagens gæst, Rebecca Sjølin, SOME Manager i Porsche Center København, gøre os meget klogere på.

Hun vil også fortælle om den måde hun driver deres sociale kanaler på, samt strikker sin hverdag sammen.

Episode #10 - Sådan bygger du en abonnementsforretning gennem content med Jonas Togo

Play Video

Har du undret dig over hvordan man kan skabe en succesful abonnementsforretning?
Det kan dagens gæst gøre os meget klogere på.

For en af nøglerne er nemlig content.
Content skabt med øje for det rette formål, format og placering.

Jonas Togo er partner i virksomheden Vuffeli, en virksomhed, der efter Løvens Hule, har oplevet kolossal vækst, og en stor del kan tilskrives en skarp content strategi.

Episode #9 - Sådan skaber du POWERFULL content med Sebastian Lillelund

Play Video

Hvordan skaber man Danmarkshistorie?

Det kan dagens gæst, Sebastian Lillelund, marketingchef i Power, fortæller os meget mere om.

Han vil nemlig fortælle os hvordan de skabte historie, med åbningen af deres nye butik i Ishøj.
Og ikke mindst hvor stor en rolle sociale medier, og i sær Tik tok, havde for åbningsfestens succes, og de mange millioner der rullede ind på blot én enkelt dag.

Episode #8 - Livet som Youtuber og Content Creator med Rasmus Brohave

Play Video

I afsnittet her har vi en af Danmarks største influencerere/content creators i studiet, og NØJ hvor har vi glædet os til at høre hvordan en hverdag ser ud i Rasmus Brohaves liv.

Han fortæller hvordan han laver sit content, hvilken proces der indgår i at komme på tanker og ideer, for konstant at forblive relevant, underholde sine seere, og meget meget mere.

Hvordan arbejder Rasmus med content, det finder du ud af i dag.

Episode #7 - Influencing gennem sunde vaner og sociale medier med Maria Hansen

Play Video

I dette afsnit snakker vi med Maria Hansen, som er Nordic Brand Manager hos Glandia, virksomheden der blandt andet står bag brandet Nutramino.

Vi var nysgerrige på at høre hvordan man laver det perfekte marketing mix mellem fysiske aktiviteter og sociale medier for at skabe bedst mulig brand awareness. Og hvordan passer influencere ind i dette mix.

Det og meget mere finder du ud af i dagens afsnit af “Drevet af Content”

Episode #6 - Digitalisering af Danmarks uddannelsessystem med Daniel Longholm

Play Video

Vi har, i denne uges afsnit af Drevet af Content, taget en snak med Daniel Longholm fra Edura.

Daniel arbejder med at digitalisere uddannelser og øge forståelsen hos modtageren, gennem de digitale virkemidler der er det rigtige for den givne kontekst. Daniel arbejder altså med et super spændende felt, der er i rivende udvikling, og med en bred vifte af content-typer.

Det er netop DERFOR, du skal glæde dig til at lytte/se med i dagens afsnit.

Bonus afsnit - PhoVi reflekterer over de første 5 podcast episode

Play Video

I dette bonus afsnit, reflekterer vi, hos PhoVi, over al den megen viden vi har fået, fra de første 5 gæster vi har haft forbi studiet.

Vi sætter fokus på noget vi ønsker at uddybe, de største overraskelser og de vigtigste læringer.

Episode #5 - Er din med contentstrategi BOLD? med Emil Von Der Fehr

Play Video

I dette afsnit af “Drevet af Content”, har vi Emil Von Der Fehr, Partner og CMO, i virksomheden BOLD, der laver iskaffe.

Med mere end 10 års erfaring indenfor marketing, deler Emil en masse tanker om hvordan han mener at content kan bruges til at brande og vækste et brand. BOLD blev til en start kendt fra Løvens Hule, men hvordan tager man den succes videre og hvordan former man en content strategi omkring et iskaffe brand?

Det er blot nogle af de ting vi snakker med Emil om i dagens afsnit.

Episode #4 - Sådan skaber du resultater med Tiktok med Fredrik Plejdrup

Play Video

I dette afsnit af “Drevet af Content”, snakker vi med Fredrik Plejdrup, som er stifter er virksomheden, A Gen Z Company, som udelukkende arbejder med Tiktok for virksomheder.

Her vil Fredrik afslører nogle af de vilde resultater de har formået at skabe med Tiktok for deres kunder, hvordan det var at blive nomineret til Rambuk Prisen 2022, og hvordan man arbejder med Tiktok smartest, og får de bedst mulige resultater. Så overvejer din virksomhed om Tiktok er for jer, så finder I ud af det i afsnittet her.

Artikel om “Årets Rambuk”: https://rambukken.dk/project/da-krifa-blev-talk-of-town-og-vendte-nedgang-til-fremgang/

Episode #3 - Vær ægte og personlig på LinkedIn med Ines Ben Farhat (Engelsk)

Play Video

I dette afsnit af “Drevet af Content”, som er på engelsk, skal vi snakke med den super dygtige Ines Ben Farhat fra Dreamdata.

Ines er en daglig bruger af LinkedIn, og gennem selv samme platform, har hun skabt sig et navn i SaaS industrien, og et netværk der skaber en kæmpe værdi i hendes daglige arbejde med salg.

Så er du på udkig efter hvordan man optimere sin brug af LinkedIn, så er du kommet til det rette sted.

Episode #2 - Content strategier der konverterer med Patrick Meyer

Play Video

I dette afsnit af “Drevet af Content” får vi besøg af en af partnerne i PL Partners, som er en af Danmarks største performance marketing bureauer, nemlig Patrick Meyer.

Han tager os igennem strategier og tanker som han, og teamet i PL Partners, gør sig når de arbejder med content, både til deres eget markerting mix, men i endnu højere grad for deres kunder.

Episode #1 - Instagram, luksusure & røverhistorier med Kristian Haagen

Play Video

I vores allerførste afsnit af Drevet af Content har vi en yderst spændende gæst på besøg. En mand som er THE MAN man går til når det handler om luksusure, en super dygtig foredragsholder og historiefortæller og ikke mindst instagrammer.

Bliv klogere på hvordan Kristian Haagen ser og bruger Instagram, og hvilken impact sociale medier har haft på urets univers.

Drevet af Content - Intro afsnit

Play Video

I dette første afsnit af “Drevet af Content” forklarer vi hvorfor vi har lavet podcasten, hvad man kan forvente og hvem denne er lavet til.

God fornøjelse.